
Zprostředkováváme pro své zákazníky doplňkové služby jako zastoupení v celním řízení nebo majetkové pojištění zásilek při přepravě (nad rámec zákonného pojištění odpovědnosti dopravce dle úmluvy CMR).
Na jednom místě tak získáte kompletní servis související s bezpečnou přepravou svých zásilek. Každý z týmu GTL je připravený vám poradit nejen s celým průběhem přepravy, ale také
s celní problematikou i pojištěním.
Podrobnosti o doplňkových službách najdete zde:
Celní služby
Poskytujeme svým zákazníkům, kteří obchodují s partnery z Balkánu ze zemí mimo Evropskou unii (především z Turecka a Srbska), zastoupení v celním řízení a celní poradenství. Tato služba zahrnuje především:
- vystavení dovozních, vývozních a tranzitních celních prohlášení (doklady EX, T1, T2)
- vystavení dokladů o původu, resp. statusu zboží (doklady EUR.1, A.TR)
- vyplnění karnetu TIR, ATA
- zajišťování celního dluhu
- uskladnění zboží v celním skladu
- propuštění zboží do režimů s hospodářským účinkem
Při dovozu z Balkánu (např. z Turecka) se jedná o dovozní celní odbavení v systému ICS (Import Control System) zajišťující kontrolu certifikátů původu a doprovodných dokladů, zastoupení v celním řízení, vystavení dovozní deklarace, zajištění celního dluhu a úhradu dovozních daní a poplatků.
Co se týče vývozního celního odbavení ECS (Export Control Systém) na Balkán (např. do Turecka), zprostředkujeme kompletní servis zahrnující kontrolu faktur a obchodních dokumentů, vystavení vývozního doprovodného dokladu, propuštění zboží do režimu vývoz a sledování řádného ukončení tohoto režimu. V případě řádného ukončení vývozní operace je automaticky vygenerován daňový doklad o vývozu.
Pojištění zásilek
Silniční přeprava je velmi rizikovou, ale nedílnou součástí mezinárodního obchodu, přičemž případná náhrada škody na přepravovaném zboží je limitována mezinárodní úmluvou CMR, konkrétně 8,33 XDR za 1kg brutto (tzv. „kilogramová cena“). Odpovědnost dopravce je tedy limitována touto částkou. Příklad náhrady škody v mezinárodní silniční dopravě:
Pokud je ztracena, poškozena nebo zničena zásilka v hodnotě 500.000,-Kč o brutto váze 200 kg, je maximální náhrada škody dle úmluvy CMR pouze:
200kg x 8,33 x 31,85 (kurz XDR dle ČNB) = 53.062,-Kč
Z tohoto důvodu naše společnost sleduje hodnotu přepravovaného zboží a nabízí, resp. zprostředkovává svým zákazníkům majetkové pojištění těch zásilek v průběhu přepravy (dopravní pojištění), jejichž hodnota je vyšší než „kilogramová cena“ dle úmluvy CMR.
VÝHODY MAJETKOVÉHO POJIŠTĚNÍ
- pojistné plnění až ve výši 110% náhrady škody (bez ohledu na limity odpovědnosti dopravce dle CMR)
- bez spoluúčasti
- rychlé vyřízení pojistné události
Jsme schopni pojistit jak standardní nové zboží (obchodní zboží), tak použité zboží (při stěhování), na toto však musí být náš disponent předem upozorněn. Kromě hodnoty zásilky musí znát disponent také povahu (druh) zboží. Od toho se odvíjí pojistné sazby.
LHŮTA PRO NAHLÁŠENÍ POJISTNÉ UDÁLOSTI: 7 DNÍ
POSTUP V PŘÍPADĚ POJISTNÉ UDÁLOSTI V PRŮBĚHU PŘEPRAVY
1. Vždy zkontrolujte bezvadnost vnějšího obalu přepravované zásilky.
2. Zaznamenejte rozsah poškození jako výhradu do přepravního dokladu – mezinárodního nákladního listu CMR.
3. Sepište škodní protokol a poškození vyfoťte. Škodní protokol s vyčíslením škody je v dopravě velmi důležitý.
4. Napište dopis nebo e-mail s oznámením o vzniku škodní události a odpovědnosti dopravce. Popište v něm rozsah poškození, zničení či ztráty a vyčíslete vzniklou škodu. K tomuto dokumentu přiložte fotografie a zašlete ho neprodleně (nejpozději do 7 dnů od vykládky) elektronicky své kontaktní osobě v rámci GTL.